tiistai 26. heinäkuuta 2011

Kesä on lusmuilun aikaa... :P

Hieman on ollut pientä taukoa päivittelyssä tässä viime aikoina, myönnetään. Hups. Kesän aikana en ole saanut aikaiseksi yhtään mitään, olen vain lusmuillut nurkissa. Ja hikoillut.
Ihan vaan tiedoksi, että nurkat joissa lusmuilen ovat kerrostalokaksiossani, joka sijaitsee silleen vinkeesti aurinkoon nähden, että aukka paistelee koko päivän ja illan (ja näin kesällä hieman yötäkin) mun kämppään! Ja eikös mun makuuhuone ja olohuone (lue: koko kämppä) ole molemmat siinä paistattelemassa päivää ja keräämässä lämpöä, jota on pahimmillaan ollut ainakin 400 astetta. Oikeesti, mittasin! No, saattaa olla että siihen on lisätty päälle omat lämpövitutukseni asteet, mutta silti. BLARGH!
Ja kuka muka tekee jossain saunassa yleensäkään yhtään mitään muuta ku olla möllöttää, nii ei kukaan nii! Onneksi oon päässy välillä toisiin, hieman viileämpiin nurkkiin notkumaan, mutta kun kaikki luomisasiat ja tavarat on mun omassa kotisaunassa, eikä niitä jaksa edestakas roudailla nii vähemmälle on jäänyt näpräilyt tässä kesän aikana.

Nyt vihdoin keksin, miten saan piskuisen läpivedon aikaiseksi:
a) kampean postiluukun aukiolevaan tilaan ilmaisjakelulehtimytyllä
b) avaan partsilta parvekelasit niin, että jokaisen lasin välissä on pienehkö ei-kissan-mentävä rako ja
c) toivon että joku toinen henkilö talon toisella puolella on keksinyt saman idean tahi joku tulee sisään tai ulos rapun alaovesta.

Tää on oikeesti mun paras idea tähän mennessä, siis kaikkien itsestäänselvien pimentävien rullaverhojen, alumiinikaihtimien ja yöpöydällä pauhaavien pöytätuulettimien lisäksi. Eli aika surullista. Lisää ideoita otetaan vastaan, jos teillä jollain sellaisia sattuu olemaan. Mun aivot on kärsineet lämpövaurion.

Nii, nyt tämän läpivetoideani siivittämänä (se toimii! no, vähän ainaki...) kykenin vihdoin piirtelemäänkin jotain. Väänsin kissaluonnoksen ensin ihan perinteiseen tyyliin, skannasin ja piirtelin/värittelin/tuunasin sen Illustratorilla ja Photarilla tähän kuosiin. Kissat on aina jees, mutta retrokissat superjees! \o/ Eiks jeh?


Hyvät ja hikiset kesänjatkot kaikille vaa sit nii pal kauhiast, juu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti